SDB Groep - Inlogpagina SDB Identity reageert traag of niet – Incidentdetails

Alle systemen operationeel

Inlogpagina SDB Identity reageert traag of niet

Opgelost
Gedeeltelijke storing
Begon op 3 maanden geledenDuurde ongeveer 19 uur

Getroffen

SDB Identity

Operationeel van 11:58 AM naar 12:10 PM, Gedeeltelijke storing van 12:10 PM naar 6:46 AM

Updates
  • Opgelost
    Opgelost

    Goed nieuws om de dag mee te beginnen. Via https://azure.status.microsoft/nl-nl/status is te zien dat er geen actieve storingen meer zijn bij Microsoft. In de afgelopen nacht zijn de laatste puntjes op de i gezet en is het volledige herstel afgerond.
    Wij blijven de komende dagen uiteraard via onze eigen monitoring verder opvolgen hoe het loopt.

  • Monitoring
    Update

    Laatste update vandaag van ons in dit kader. Microsoft is naar eigen zeggen in de laatste fasen van volledig herstel. Wij volgen het verder op en zullen dit incident pas sluiten als we definitieve bevestiging hebben vanuit Microsoft dat alles terug 100% up & running is. Bedankt voor jullie begrip en geduld!

  • Monitoring
    Update

    Door Microsoft is een reeks aanpassingen doorgevoerd in de configuratie en failover is geactiveerd. Dit moet "ademruimte" geven aan het netwerk. Er wordt verder gewerkt aan de definitieve oplossing.

  • Monitoring
    Update

    Inloggen in SDB Octopus is weer mogelijk!

  • Monitoring
    Update

    Via de statuspagina van Microsoft is te lezen dat verschillende ontwikkelteams bezig zijn om de problemen op te lossen: https://azure.status.microsoft/nl-nl/status.

    Wij vernemen van klanten dat het inloggen via de website (door de eerder vermelde work-around) wel weer stabiel zou zijn. Echter inloggen in SDB Octopus is nog niet altijd mogelijk helaas.

    Wij volgen de status bij Microsoft uiteraard verder mee op en duimen voor een snelle oplossing.

  • Monitoring
    Monitoring

    Er is inmiddels een work-around voorzien in SDB Identity waardoor het grotendeels opnieuw mogelijk moet zijn om in te loggen in onze verschillende producten. Wij houden je verder op de hoogte.

  • Geïdentificeerd
    Geïdentificeerd

    Hoogstwaarschijnlijk zijn de onderbrekingen een gevolg van een Azure storing bij Microsoft. Wij volgen de ontwikkelingen daar uiteraard op de voet op en vervolgen onze analyse. Het lijkt dat herhaaldelijk proberen soms lijkt te helpen!

    https://azure.status.microsoft/nl-nl/status

     

  • Onderzoeken
    Onderzoeken

    We ondervinden momenteel problemen in SDB Identity waardoor bij sommige klanten de inlogpagina niet of heel traag laadt. We zijn momenteel bezig met te onderzoeken wat er precies aan de hand is.